Zajęcia prowadzi mgr Daria Adam – Gródecka

adres mailowy –  darada5327@edu.wroclaw.pl 

Gimnastyka korekcyjna

Wiek przedszkolny to okres wzmożonego wzrostu organizmu dziecka.

Ruch jest gwarantem zdrowia, rozwijania sprawności, nabywania doświadczeń, kształtowania nawyków, postaw i umiejętności, a także rozwijania uczuć społecznych i smaku estetycznego.

Okres przedszkolny i wczesne lata szkolne odzwierciedlają utrwalone w różnym stopniu nieprawidłowości rozwojowe w zakresie budowy, postawy ciała, zaniedbań psychomotorycznych.

Sławomir Owczarek wskazuje na cztery podstawowe funkcje, jakie spełniają aktywność ruchową:

  • stymulacyjną – ruch pobudza rozwój organizmu, uaktywnia układ oddechowy.

Aktywność fizyczna pobudza dojrzewanie układu nerwowego. Dzięki ruchowi dziecko poznaje otaczający je świat, wzbogaca swoje doświadczenia, kształtuje pamięć i uwagę.  Rozwija samodzielność dziecka. Aktywność fizyczna wpływa na rozwój charakteru i osobowości.

  • adaptacyjną – aktywność ruchowa na rozwinąć zdolność zaadaptowania się, czyli przystosowania organizmu dziecka do zmieniających się warunków życia: klimatu, temperatury, wilgotności, ciśnienia, warunków społecznych i materialnych, pracy, nauki, trudności dnia codziennego.
  • kompensacyjną – czyli wyrównawczą – aktywność fizyczna ma przywrócić niezbędną dla prawidłowego rozwoju organizmu dziecka równowagę czynników korzystnych i  szkodliwych.
  • korekcyjną – czyli naprawczą, musi być wykorzystana w tych przypadkach, gdy trzy  wymienione wyżej funkcje wychowania fizycznego okażą się niedostateczne skuteczne, gdy działania profilaktyczne, jakie pełni kompensacja, okażą się niewystarczające.” ( KSZTAŁTOWANIE SPRAWNOŚCI RUCHOWEJ U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM”)