Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na m-c Styczeń w gr. Jeżyki
Tematy kompleksowe:
I.Mroźna zima
II.Zimą pamiętamy o ptakach.
III.Kochani Dziadkowie!
IV.Pani Kucharka
Ad1. i Ad2.
-Obserwowanie zmian zachodzących zimą w przyrodzie.
-Rozwijanie ekspresji twórczej.
– Wyrażanie emocji przez taniec, gesty , mimikę twarzy.
– Nazywanie emocji swoich i innych ludzi.
-Rozwijanie sprawności manualnej.
-Wdrażanie do doprowadzenia pracy do końca.
– Rozwijanie wyobraźni poprzez pokazywanie czynności.
-Rozwiązywanie zagadek.
-rozumienie wyrażenia sople lodowe, rozumienie niebezpieczeństwa związanego ze spadającymi z dachu soplami.
– Wdrażanie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie.
– Poznanie wyglądu sikorki, gołębia i wróbla.
-Rozumienie potrzeby dokarmiania ptaków zimą.
-Poznanie nazw pokarmu dla ptaków.
-Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej, rozpoznawanie
i przyporządkowywanie do obrazka głosów ptaków.
Ad3.
-Wdrażanie właściwych postaw w stosunku do osób starszych: mówienie dzień dobry, ustępowania miejsca w tramwaju, używania słów i zwrotów grzecznościowych.
– Uświadomienie ważnej roli dziadków w życiu dzieci
-Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych.
-Ćwiczenie pamięci.
– Rozwijanie poczucia rytmu.
Ad4.
-Wdrażanie zdrowych nawyków żywieniowych, mycia owoców i warzyw przed spożyciem.
– Uświadomienie roli owoców i warzyw dla człowieka
-Uświadomienie skutków nadmiernego spożywania słodyczy, napoi gazowanych.
-Poznanie zawodu kucharza, sztućców i naczyń , które używa się w kuchni.
-Poznanie znaczenia przysłowia ,, Gdzie kucharek sześć , tam nie ma co jeść”.
-Wdrażanie cichego spożywania posiłków, używania słów i zwrotów grzecznościowych.