Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na m-c  Styczeń w gr. Jeżyki

 

 

Tematy kompleksowe:

I.Mroźna zima

II.Zimą pamiętamy o ptakach.

III.Kochani Dziadkowie!

IV.Pani Kucharka

 

Ad1. i Ad2.

-Obserwowanie zmian zachodzących zimą w przyrodzie.

-Rozwijanie ekspresji twórczej.

– Wyrażanie emocji przez taniec, gesty , mimikę twarzy.

– Nazywanie emocji swoich i innych ludzi.

-Rozwijanie sprawności manualnej.

-Wdrażanie do doprowadzenia pracy do końca.

– Rozwijanie wyobraźni poprzez pokazywanie czynności.

-Rozwiązywanie zagadek.

-rozumienie wyrażenia sople lodowe, rozumienie niebezpieczeństwa związanego ze spadającymi  z dachu soplami.

– Wdrażanie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie.

– Poznanie wyglądu sikorki, gołębia i wróbla.

-Rozumienie potrzeby dokarmiania ptaków zimą.

-Poznanie nazw pokarmu dla ptaków.

-Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej, rozpoznawanie

i przyporządkowywanie do obrazka głosów ptaków.

 

Ad3.

-Wdrażanie właściwych postaw w stosunku do osób starszych: mówienie dzień dobry, ustępowania miejsca w tramwaju, używania słów i zwrotów grzecznościowych.

– Uświadomienie ważnej roli dziadków w życiu dzieci

-Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych.

-Ćwiczenie pamięci.

– Rozwijanie poczucia rytmu.

 

Ad4.

-Wdrażanie zdrowych nawyków żywieniowych, mycia owoców i warzyw przed spożyciem.

– Uświadomienie roli owoców i warzyw dla człowieka

-Uświadomienie skutków nadmiernego spożywania słodyczy, napoi gazowanych.

-Poznanie zawodu kucharza, sztućców i naczyń , które używa się w kuchni.

-Poznanie znaczenia przysłowia ,, Gdzie kucharek sześć , tam nie ma co jeść”.

-Wdrażanie cichego spożywania posiłków, używania słów i zwrotów grzecznościowych.