Organizacja pracy w przedszkolu
- W pierwszym tygodniu września odbędą się spotkania z rodzicami, podczas których przekażemy najistotniejsze informacje oraz odpowiemy na Państwa pytania. Prosimy śledzić naszą stronę internetową oraz profil na Facebooku;
- nie podpisujemy z Państwem umów o świadczenie usług z przedszkolem – nie ma podstaw prawnych do zawierania przez dyrektorów przedszkoli miejskich umów cywilnoprawnych z rodzicami;
Zwracamy się z prośbą o dostarczenie do sekretariatu (ul. Wałbrzyska 2A) w godz. 7:30 – 15:30 lub o przesłanie skanu drogą mailową na adres: sekretariat.p056@wroclawskaedukacja.pl
Deklaracji pobytu dziecka (w Plikach do pobrania), na rok szkolny 2021/2022. Deklarację prosimy dostarczyć/wysłać do 15 sierpnia 2021 r.
- w pierwszym dniu przyprowadzenia dziecka do przedszkola prosimy dostarczyć do nauczyciela grupy dziecka wypełnione dokumenty: Upoważnienie do odbioru dziecka (w Plikach do pobrania) oraz Zgodę na wykorzystanie wizerunku dziecka (w Plikach do pobrania)
Zachęcamy do zapoznania się ze Statutem naszego przedszkola (w Plikach do pobrania), w którym są zamieszone informacje na temat odpłatności za przedszkole, poznają Państwo rozkład dnia w przedszkolu, godziny otwarcia i zamknięcia przedszkola i wiele innych ważnych informacji.
Szanowni Rodzice 3-latków 🙂
Czy z niepokojem myślicie o tym, jak Wasze dziecko zaadoptuje się w przedszkolu we wrześniu? Czy z drżeniem serca przypuszczacie, że pewnie nie będzie chciało samo zostać w przedszkolu i że będzie płakać? Być może z obawą zastanawiacie się jak Ono będzie sobie bez Was radziło?
Jak można ułatwić dziecku adaptację w przedszkolu?
Dla wielu dzieci pierwsze kontakty z przedszkolem są źródłem przykrych napięć emocjonalnych, utrudniających im przystosowanie. Jednak przedszkole jest właściwym środowiskiem do uczenia życia w społeczności. Dziecko szybciej się do niego adaptuje i zniesie niedogodności, gdy będzie go postrzegało jako bezpieczne i atrakcyjne dla siebie i swoich rodziców. W tym celu należy:
- wytworzyć w dziecku pozytywne nastawienie;
- rozbudzić ciekawość, zainteresowanie, wręcz sprowokować radosne oczekiwanie na pobyt w przedszkolu;
- nie mówić tam w przedszkolu to dopiero….;
- rozmawiać z dzieckiem o przedszkolu; rozbudzać zainteresowanie nowym dla dziecka środowiskiem;
- opowiadać o pierwszych chwilach w przedszkolu;
- ujednolicać działania dom – przedszkole, aby dziecku łatwiej było przystosować się do nowej rzeczywistości;
- nigdy nie straszyć dziecka przedszkolem;
- stosować w przedszkolu krótkie pożegnania;
- pozwalać zabrać dziecku cząstkę domu do przedszkola (np. przytulankę);
- nie okazywać dziecku własnych rozterek, zostawiając je w przedszkolu;
- nie przynosić do przedszkola własnego jedzenia i picia;
- oduczać dzieci od smoczków butelek i pieluszek – nie przynosimy ich do przedszkola;
- nie mówić do dziecka spieszczając wyrazy – dostarczamy poprawnych wzorców mowy; prowokować do mówienia;
- nie zakładać szelek, zmyślnych pasków itp. części garderoby znacznie utrudniającym dziecku rozebranie się w toalecie;
- chwalić dziecko za jego dzielność i umiejętność radzenia sobie w każdej sytuacji. Jeśli dziecko bardzo płakało, powiedzieć, że wszyscy ludzie denerwują się trochę i boją robiąc coś pierwszy raz, ale po kilku dniach czują się pewniej – tak będzie i z nim. Nasz maluch podobnie jak my wchodząc do nowego środowiska musi być dobrze zmotywowany zarówno co do pozytywów pobytu jak i własnej wartości.
Istotna jest wiara rodziców w celowość posyłania swojego dziecka do przedszkola, jako naturalny etap rozwoju Nie komentowanie w obecności dziecka jego zachowania w przedszkolu i postępowania nauczyciela. Wszelkie kontrowersje załatwiaj bez jego obecności.
Pełne zrozumienie, otwarta postawa wobec waszego dziecka i miejsca, w którym będzie przebywać, dobry przepływ informacji między Wami, a przedszkolem oraz ostrożność w formułowaniu wszelkich sądów związanych z placówką, to trzy filary powodzenia w przystosowaniu.
Już teraz zachęcaj i motywuj dziecko do:
- samodzielnego mycia rąk;
- samodzielnego ubierania się, zakładania tego, co potrafi;
- zapinania guzików i wiązania sznurowadeł;
- podejmowania przez dziecko prób samodzielnego zjadania posiłków;
- korzystania z sedesu i używania papieru toaletowego; wycierania nosa w chusteczkę;
- malowania farbami, rysowania kredkami, lepienia z plasteliny;
- chodzenia jak najwięcej i nie używania wózka;
Jedzenie:
W naszym przedszkolu bardzo dużo uwagi poświęcamy prawidłowemu odżywianiu. Dla rozwoju narządów mowy szalenie istotną jest umiejętność gryzienia pokarmów różnej konsystencji – mięsa, warzyw, jarzyn, owoców. Z tychże powodów w przedszkolu posiłki nie są miksowane. Tak więc, już teraz można dziecku codziennie dawać marchewkę czy kalarepę do gryzienia.
Ubieranie dziecka do przedszkola:
- spodnie, spódniczki na gumkę, ani za luźną ani za ciasną;
- ubieranie na „cebulkę”, które najlepiej zabezpiecza przed przegrzaniem lub zziębnięciem;
- nakrycie głowy, także w okresie letnim;
- buty wyjściowe: bezpieczne (nie drewniaki i nie śliskie), łatwe do zakładania, zapinane najlepiej na rzepy lub sznurowane, jeśli dziecko już sobie radzi ze sznurowaniem;
- kapcie: na gumowej podeszwie, zakryte, nie sznurowane, łatwe do założenia;
- biżuteria zostaje w domu.
Zapasowa bielizna i ubranie (zapakowane w materiałowy, podpisany worek) to rzeczy, które leżą w przedszkolnej szatni i są wykorzystywane, gdy zachodzi tego potrzeba, np. majtki, bluzki, rajstopy, spodnie, skarpetki i ewentualnie dodatkowa para kapci.
- w ciągu dnia dzieci 3 letnie odpoczywają na leżakach. Każde dziecko otrzymuje swój śpiworek i poduszkę. Aby zminimalizować stres związany z przebieraniem, dzieci ściągają tylko wierzchnią odzież (nie ubierają piżamek).