dzieci

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej na miesiąc wrzesień – Stonogi

Tematy:

  1. Tydzień: „Co słychać w przedszkolu?”
  2. Tydzień: „Jak być superbezpiecznym?”
  3. Tydzień: „Jakie są moje supermoce?”
  4. Tydzień: „Kiedy Pani jesień obchodzi urodziny?”

 

  1. Tydzień: „Co słychać w przedszkolu?”

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy
  • utrwalanie znaczków rozpoznawczych
  • dekodowanie symboli
  • ustalenie kodeksu grupowego
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • rozwijanie kompetencji społecznych
  • rozwijanie umiejętności plastycznych

 

  1. Tydzień: „Jak być superbezpiecznym?”

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy
  • utrwalanie umiejętności sylabizowania
  • poznawanie ogólnych zasad bezpieczeństwa
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – kształtu
  • nazywanie figur geometrycznych
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu
  • rozwijanie percepcji słuchowej
  • rozwijanie umiejętności plastycznych

 

  1. Tydzień: „Jakie są moje supermoce?”

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie percepcji słuchowej
  • rozwijanie myślenia logicznego
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu
  • rozwijanie inteligencji emocjonalnej
  • dążenie do zrozumienia własnej indywidualności
  • rozwijanie umiejętności plastycznych

 

  1. Tydzień: „Kiedy Pani Jesień obchodzi urodziny?”

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy
  • zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym
  • zapoznanie z oznakami jesieni
  • poznanie cech prostokąta
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie śmiałości i swobody ruchów podczas działań
  • rozwijanie aktywności badawczej
  • rozwijanie umiejętności plastycznych

Piosenka „Znaki drogowe”

  1. Na ulicach jest tak dużo samochodów,

Na chodnikach i na przejściach tylu pieszych.

Jak bezpiecznie chodzić, jak bezpiecznie jeździć,

Gdy się każdy w swoja stronę spieszy?

Ref.: To znaki drogowe i sygnały świetlne

pilnują, żeby było na drogach bezpiecznie.

Te znaki ostrzegają, tamte informują,

Te coś nakazują, tamte zakazują.

  1. Ten okrągły znak to ścieżka dla rowerów,

a ten dla rowerów, ale tez dla pieszych.

Przed każdym przedszkolem i przed każdą szkołą

stoi ważny znak – uwaga, dzieci!

Ref.: To znaki drogowe…

  1. Jadę z tata na wycieczkę rowerową,

Mamy światła odblaskowe, mamy książki.

Tata mi tłumaczy, jak bezpiecznie jeździć,

wciąż objaśnia mi drogowe znaki.

Ref.: To znaki drogowe…