plaża i muszelki

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej na miesiąc czerwiec – Stonogi

Tematy:

  1. Tydzień: „Dzieci z całego świata”
  2. Tydzień: „Moje podwórko”
  3. Tydzień: „Wkrótce wakacje”

 

  1. Tydzień: Dzieci z całego świata

Cele ogólne:

  • budzenie zainteresowania własnym świętem
  • rozwijanie mowy
  • wzbudzanie zainteresowania życiem dzieci
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie umiejętności uczenia
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • porównywanie warunków życia na różnych kontynentach
  • wprowadzanie dzieci w świat wartości

 

  1. Tydzień: Moje podwórko

Cele ogólne:

  • rozwijanie kreatywności
  • ćwiczenie sprawności manualnej
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
  • wyrabianie u dzieci umiejętności właściwego zachowania się względem innych osób
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • zapoznanie z etapami rozwojowymi pszczoły
  • rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie
  • podkreślanie znaczenia przyjaźni w życiu człowieka

 

  1. Tydzień: Wkrótce wakacje

Cele ogólne:

  • zachęcanie do czynnego wypoczynku podczas wakacji
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • uświadamianie zagrożeń związanych z wakacyjnym wypoczynkiem
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • zwracanie uwagi na przedmioty potrzebne podczas wakacyjnych wędrówek
  • prezentowanie własnych umiejętności
  • ćwiczenie pamięci

Piosenka „Niech żyją wakacje” – sł. M. Kownacka, muz. J. Wesołowski

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

Gorące złote słońce
na czarno nas opali
w przejrzystej bystrej rzece
będziemy się kąpali.

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

Pojedzie z nami piłka
i pajac i skakanka,
będziemy się bawili
od samiutkiego ranka.

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.