niezapominajki, serce

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC MAJ STONOGI.

 

Tydzień 1. NOWINKI Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA

  1. Jakie zwierzęta spotkamy na wiejskim podwórku?,
  2. Głosy zwierząt z wiejskiego podwórka,
  3. Rodzice i ich dzieci,
  4. Skąd to mamy?,
  5. Upodobania zwierząt.

Tydzień 2. WIOSNA NA ŁĄCE

  1. Jak to było z żabką?,
  2. W rodzinie owadów,
  3. Gąsienica – tajemnica,
  4. W krainie motyli,
  5. Barwa ochronna.

Tydzień 3. POZNAJEMY RÓŻNE ZAWODY

  1. Dla wspólnego dobra,
  2. W pracowni krawieckiej,
  3. U ogrodnika,
  4. Skąd się bierze chleb,
  5. Kim będziemy w przyszłości?.

Tydzień 4. NASI KOCHANI RODZICE

  1. Jacy są nasi rodzice?,
  2. Nasze zabawy z rodzicami,
  3. Jakie są nasze mamy?,
  4. Jaki jest mój tata?,
  5. Dla kochanych rodziców.

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wiejskim podwórku,
  • rozróżnianie i naśladowanie głosów wydawanych przez zwierzęta hodowane na wsi,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zapoznanie z rodzinami zwierząt; nazywanie rodziców i ich dzieci,
  • kształtowanie poczucia rytmu i muzykalności,
  • określanie korzyści wynikających z hodowli zwierząt dla człowieka,
  • podkreślanie wartości zdrowego odżywiania się,
  • poznawanie domów zwierząt żyjących na wiejskim podwórku,
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dziesięciu,
  • zapoznanie z cyklem rozwojowym żab,
  • zachęcanie do poruszania się,
  • poznawanie życia pszczół i mrówek,
  • zapoznanie z cyklem rozwojowym motyla,
  • rozwijanie umiejętności współpracy,
  • kształtowanie prawidłowych relacji w grupie przedszkolnej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • zwracanie uwagi na przystosowanie się zwierząt do życia w danym środowisku,
  • przybliżanie wiadomości na temat wybranych zawodów,
  • uświadamianie znaczenia pracy dla ludzi,
  • zapoznanie z pracą krawcowej,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • zachęcanie do wypowiedzi na temat przyszłości,
  • zapoznanie z działaniem magnesu,
  • stwarzanie sytuacji do dzielenia się opiniami na temat swoich rodziców,
  • rozwijanie myślenia,
  • wypowiadanie się na temat spędzania wolnego czasu z rodzicami,
  • rozwijanie sprawności manualnej.