niezapominajki, serce

MAJ W GRUPIE BĄCZKI

TYDZIEŃ 1 – Temat tygodnia: ŁĄKA WIOSNĄ

Cele główne:

  • poznawanie nazw i wyglądu zwierząt mieszkających na łące
  • rozwijanie sprawności manualnych
  • rozwijanie sprawności ruchowej, koordynacji oraz spostrzegawczości.
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza i opowiadania jego treści własnymi słowami
  • rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.

Cele operacyjne:

  • odpowiada na pytanie,
  • uczestniczy w zabawie,
  • wymienia nazwy wybranych zwierząt zamieszkujących łąkę,
  • reaguje na dźwięk instrumentu,
  • bierze udział w zabawach,
  • nazywa kwiaty,
  • rysuje obiema rękami,
  • porusza rękami naśladując ruchy ślimaka,
  • rysuje po śladach.
  • podaje rozwiązania zagadek
  • wykonuje biedronkę techniką orgiami
  • koloruje rysunek
  • bierze udział w zabawie,
  • reaguje na sygnał.
  • opisuje motyle
  • obserwuje motyle
  • porusza się przy muzyce,
  • podejmuje swobodne zabawy
  • wskazuje kwiaty, które rosną na łące
  • uważnie słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści,
  • zwija się jak ślimak w skorupce.
  • rytmicznie klaszcze i próbuje śpiewać piosenkę,
  • przygląda się roślinom podczas spaceru,

TYDZIEŃ 2 – Temat tygodnia: WIOSNA NA WSI

Cele główne:

  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie pamięci.
  • rozwijanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek.
  • rozwijanie sprawności manualnych.

Cele operacyjne:

  • nazywa zwierzęta z wiejskiego podwórka,
  • reaguje na zmianę tempa akompaniamentu,
  • mówi wyraźnie,
  • naśladuje sposób poruszania się zwierząt,
  • bawi się w ogrodzie przedszkolnym,
  • powtarza dany rytm,
  • uczestniczy w zabawie,
  • wskazuje, czego brakuje na obrazach zwierząt,
  • podejmuje swobodne zabawy.
  • wykonuje masaż na plecach kolegi,
  • wypowiada się na temat wysłuchanego opowiadania,
  • naśladuje czynności kota,
  • bierze udział w zabawach,
  • wyszukuje pary takich samych kurcząt,
  • tańczy przy piosence,
  • bawi się z innymi.
  • recytuje wiersz,
  • liczy zwierzęta na obrazku,
  • mówi rymowankę
  • wypowiada się na temat piosenki i próbuje ją śpiewać,
  • przestrzega zasad w zabawach,
  • wykleja rysunek kilkami z plasteliny,
  • rozpoznaje kolegę po głosie,
  • toczy piłkę,
  • wykonuje wydzierankę,
  • reaguje na hasło,
  • buduje z piasku
  • bawi się z innymi.

TYDZIEŃ 3 – Temat tygodnia:  ZNAM RÓŻNE ZAWODY

Cele główne:

  • zapoznanie z pracą ogrodnika.
  • zapoznanie z pracą krawcowej.
  • zapoznanie z pracą policjanta
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • umuzykalnianie dzieci.

Cele operacyjne:

  • poprawnie wykonuje ćwiczenia,
  • umieszcza woreczki w różnych miejscach względem siebie,
  • wie, na czym polega praca ogrodnika,
  • naśladuje czynności,
  • uczestniczy w zabawach,
  • bierze udział w zabawie,
  • umieszcza woreczki w różnych miejscach względem siebie,
  • wyrywa elementy i układa z nich sylwetę słońca,
  • podejmuje swobodne zabawy.
  • nazywa zawody, które wykonują dane osoby,
  • tańczy przy piosence,
  • wie, co robi krawcowa,
  • przechodzi po skakankach,
  • segreguje klocki według koloru
  • ustawia na dywanie tyle samo klocków, ile razy N. uderzy w bębenek,
  • porusza się przy muzyce,
  • wie, na czym polega praca policjanta,
  • tańczy przy piosence,
  • naśladuje czynności,
  • obserwuje zmiany w przyrodzie,
  • uważnie słucha wiersza,

TYDZIEŃ 4 – Temat tygodnia: MOI RODZICE

Cele główne:

  • rozwijanie mowy.
  • rozwijanie umiejętności liczenia.
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • prezentowanie swoich umiejętności, możliwości.

Cele operacyjne:

  • układa z klocków,
  • ilustruje ruchem tekst wiersza,
  • naśladuje czynności,
  • tańczy przy piosence,
  • wymienia członków swojej rodziny,
  • bawi się w ogrodzie,
  • poprawnie wykonuje ćwiczenia,
  • powtarza tekst wiersza,
  • bawi się z innymi.
  • wykonuje serduszka,
  • powtarza tekst wiersza,
  • śpiewa piosenkę,
  • tańczy przy piosence,
  • liczy w zakresie czterech,
  • bierze aktywny udział w zabawie,
  • uczestniczy w zabawach,
  • poprawnie wykonuje ćwiczenia,
  • bierze udział w zabawie,
  • bawi się z innymi
  • przykleja papierowe kwiatuszki na sylwecie czerwonego serduszka,
  • opisuje swoją mamę i tatę;
  • formułuje wypowiedzi,