malowanie kredkami

 WIOSNA NA WSI.

  1. „Gdzie jest kogut?” – zagadki słuchowe. Rozpoznawanie kierunku, z którego dochodzi głos. Potrzebne będzie nagranie utworu M. Musorgskiego „Taniec kurcząt w skorupkach”. Poniżej link do utworu: Mussorgsky/Ravel – Ballet of the Unhatched Chicks. Concert for Kids

https://www.youtube.com/watch?v=nAtAvF2cepg

Dziecko obraca się tyłem do rodzica, zamyka oczy i zatyka uszy. Rodzic chowa w pokoju komórkę z cichym nagraniem piania koguta. Następnie zaczyna odtwarzac głosno utwór muzyczny „ Taniec kurcząt…” Dziecko wykonuje improwizacje taneczne przy wybranym utworze. Na przerwę w muzyce zatrzymuje się nieruchomo i stara się zgadnąć, skąd dobiega dźwięk – gdzie schował się kogut. Za każdym razem chowamy komórkę z dźwiękiem koguta w innej części pokoju oraz puszczamy dźwięk coraz ciszej. Poniżej link – wielokrotne pianie koguta:

https://www.youtube.com/watch?v=TsoHVW3LvUE

  1. Zabawa dydaktyczna „Co nam dają zwierzęta – smakujemy, dotykamy” Rodzic pokazuje dziecku produkty pochodzące od zwierząt: jajka, wędliny, kiełbasy, mleko, ser, jogurt, wełna, pióra. Następnie zasłania dziecku oczy i podaje do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dziecko odgaduje nazwę produktu, a po odsłonięciu oczu nazywa zwierzę, od którego ten produkt pochodzi. Następnie wspólnie z rodzicem dziecko zastanawia się jak może być dany produkt wykorzystany, np.: jajka – ciasto, kanapki, sałatka, mleko – ser, jogurt, pióra – poduszka, pierzyna, wełna – szalik, czapka, sweter itp.
  2. Niespodzianka dla pieska” – zabawa usprawniająca mięśnie drobne palców. Potrzebne będą: rolka po ręczniku papierowym, kawałki wełny, rolka po papierze toaletowym. Do rolki po ręczniku papierowym trzeba przymocować koniec rozwiniętego kawałka wełny. Do drugiego końca wełny jest przywiązana rolka po papierze toaletowym – kość dla psa. Dziecko zamienia się w pieska i nawija wełnę na rolkę, obracając ją palcami dookoła własnej osi – piesek stara się w jak najszybszym tempie zdobyć smakowitą kość.
  3. „Piesek do domku, piesek na spacer” – zabawa pobudzająco-hamująca z elementami czworakowania. Rodzic klaszcze w dłonie – piesek wychodzi na spacer. Dziecko naśladuje pieska: idzie na czworakach, szczeka, aportuje, warczy, zakopuje kość. Kiedy rodzic szybciej klaszcze – dziecko biega na czworakach, kiedy rodzic przestaje klaskać i unosi obie ręce do góry – dziecko zajmuje swoje miejsce i odpoczywa.
  4. „Kotek na drabinie” – zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku. Rodzic układa w rzędzie, jedna za drugą, kolorowe szarfy (ułożenie poziome) – szczebelki drabiny. Przed drabiną ustawia się dziecko (kotek). Przeskakuje obunóż ze szczebelka na szczebelek (z szarfy na szarfę), starając się nie ominąć żadnego z nich.