malowanie kredkami

WIOSNA NA WSI.

  1. „Koncert na wiejskim podwórku” – zabawa dźwiękonaśladowcza usprawniająca narząd mowy. Wycinamy z żółtego papieru koło i długie prostokąty – promyki, na końcu promyków układamy zdjęcia zwierząt wiejskich. Rodzic ustala wspólnie z dzieckiem, jaki głos wydają poszczególne zwierzęta z obrazków. Następnie zamienia się w dyrygenta a dziecko w artystę. Dyrygent wskazuje obrazek a artysta odzywa się głosem tego zwierzęcia, któremu przyporządkowany jest obrazek. Dyrygent może wskazywać obrazki w różnych tempie – szybko lub wolno lub pokazywać wielokrotnie jeden obrazek. Wtedy muzyka będzie bardziej interesująca. Artysta musi dokładnie śledzić wskazówki dyrygenta, aby w odpowiednio zareagować. Następnie można zamienić się rolami, wtedy dziecko będzie dyrygentem a rodzic artystą.
  2. „Gdzie ja mieszkam ? – utrwalenie zwierząt gospodarstwa, nazwy ich domów, odgłosy. Przypomnienie nazw domów zwierząt występujących w bajce. Dzielenie rytmiczne nazw domów zwierząt wiejskich (na sylaby) i wyklaskiwanie liczby sylab. https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

 

  1. „Gdacze kura: Ko,ko,ko” – słuchanie oraz nauka piosenki – utwór znajdziemy w poniższym linku: Śpiewające Brzdące – Gdacze kura: Ko, Ko, Ko https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
  1. Zabawa kolorami – eksperyment mający na celu rozdzielenie barw

Potrzebne: papierowy ręcznik, flamastry, podkładka, ocet, pipeta

Wykonanie: Rysujemy wzory na papierowym ręczniku, nabieramy pipetą kropelkę octu i kropimy na narysowany wzór.

 

  1. Zabawa „Dopowiedz i zrób” – rodzic wypowiada początek zdania, a jego zakończenie (słowo do rymu) dopowiada dziecko, które dodatkowo musi wykonać czynność o której jest mowa w zdaniu:

Powiedz Prosię i podrap się po …(nosie). Powiedz krowy i dotknij ręką …(głowy)

Powiedz kura i krzyknij głośno …(hura). Powiedz króliczki i nadmij…(policzki)

Powiedz konie i pogłaskaj dłonią …(skronie). Powiedz psy i klaśnij raz…(dwa, trzy)

 

  1. Kto potrafi tak jak ja? – gimnastyka mózu (to zadanie dla całej rodzinki)
    1. Prawym łokciem dotykamy lewego kolana, następnie lewym łokciem dotykamy prawego kolana, staramy się wykonywać ruchy naprzemiennie , coraz szybciej.
    2. Prawą ręką łapiemy się za nos , następnie lewą ręką łapiemy się za prawe ucho, następnie zmieniamy ręce: lewą ręka łapiemy się za nos, a prawą ręką łapiemy się za lewe ucho, wykonujemy zmiany najpierw powoli a potem coraz szybciej.