zdjęcie przebiśniegi

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej na miesiąc marzec – Stonogi

Tematy:

  1. Tydzień: „W świecie teatru”
  2. Tydzień: „Żegnamy zimę”
  3. Tydzień: „Wiosna, wiosna”
  4. Tydzień: „Wkrótce Wielkanoc”

 

  1. Tydzień: „W świecie teatru”

Cele ogólne:

  • zapoznanie z literą u: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • zapoznanie z teatrem jako miejscem sztuki i kultury
  • zapoznanie z nowymi pojęciami związanymi z teatrem: scena, kurtyna, aktor
  • inscenizowanie utworów wybranych autorów
  • wykonywanie wspólnej całości z elementów
  • rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
  • rozwijanie mowy
  1. Tydzień: „Żegnamy zimę”

Cele ogólne:

  • wdrażanie dzieci do obserwacji przyrody
  • zapoznanie z dawnymi obrzędami ludowymi związanymi z powitaniem wiosny
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownika dzieci
  • wdrażanie do wypowiadania się całymi zdaniami
  • wyrabianie postaw proekologicznych
  • pogłębianie doświadczeń plastyczno- konstrukcyjnych
  • swobodne wyrażanie siebie – ćwiczenie słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni
  • nabywanie umiejętności współdziałania w zespole
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie mowy
  1. Tydzień: „Wiosna, wiosna”

Cele ogólne:

  • zapoznanie z elementami pogody występującymi w marcu
  • zapoznanie z literą c: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • poznawanie charakterystycznych zwiastunów wiosny
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • wyrażanie spostrzeżeń dotyczących wiosny w ekspresji plastycznej
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10
  • zapoznanie z rozwojem tulipana
  1. Tydzień: „Wkrótce Wielkanoc”

Cele ogólne:

  • zapoznanie z literą ł: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • wypowiadanie się na temat wysłuchanego utworu
  • zapoznanie z tradycjami Wielkanocnymi występującymi w Polsce
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej
  • rozwijanie spostrzegawczości

Piosenka „Uciekaj zimo” – muz. A. Galica, sł. T. Pabisiak

Wsiadaj zimo na sanki i uciekaj już!
Zabierz śnieżne bałwanki,
zabierz wiatr i mróz.

Ref. Rękawiczki i czapki

Pochowamy do szafki

Na spacerek pójdziemy

Nie zmarzniemy już x2

A ty zimo, uciekaj za górkę za las.
I nie marudź, nie zwlekaj
Już na wiosnę czas.

Ref. Rękawiczki i czapki

Pochowamy do szafki

Na spacerek pójdziemy

Nie zmarzniemy już x2 

Piosenka „Koszyczek dobrych życzeń” – sł. i muz. Krystyna Gowik

Siedzi biały cukrowy baranek w wielkanocnym koszyku,

a z barankiem gromada pisanek – dużo śmiechu i krzyku.

Dwie kiełbaski pachnące są, sol i pieprz, by był pyszny smak.

Dziwi się biały baranek: „O! Kto to wszystko będzie jadł?”

Ref.: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z koszyczka zjadł,

a to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń.

Gdy życzenia złożyć chcesz, coś z koszyczka szybko bierz!

I życz szczęścia, pomyślności, a na święta dużo gości!

Dawno temu prababcia tak samo koszyk przygotowała.

Był baranek i dużo pisanek, i kiełbaska niemała.

Ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczek przemienia świat,

lecz babcia z dziadkiem dziwili się: kto to wszystko będzie jadł? 

Ref.: Mama, tata…

Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby spełniał życzenia.

Od pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia.

I tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczku pyszności są,

a mamy i babcie, i ciocie też z życzeniami dają go.

 Ref.: Mama, tata…