obraz serce

Tydzień I „Siły przyrody”

Tydzień II „Cztery żywioły”

Tydzień III „Wielka wyprawa”

Tydzień IV „Nasze podróże”

Tydzień I

  1. Szanujemy środowisko
  2. Żyjemy na ziemi
  3. Minerały – skarby ziemi
  4. Woda – kapie, pluska, szumi
  5. Badamy wodę
  • Poznajemy 4 żywioły (ziemia, woda, powietrze, ogień).
  • Doskonalimy umiejętność budowania wypowiedzi na określony temat.
  • Poznajemy piękno planety.
  • Poznajemy bogactwo fauny i flory.
  • Poznajemy niebezpieczeństwa zagrażające środowisku ze strony człowieka.
  • Poznajemy znaki matematyczne: „<”, „>”.
  • Utrwalamy cyfry od 1 do 6.
  • Poznajemy minerały.
  • Ćwiczymy dodawania w zakresie 6.
  • Poznajemy właściwości wody.
  • Doskonalimy umiejętność czytania ze zrozumieniem.

Tydzień II

  1. Czyste powietrze – ważna sprawa
  2. Wszyscy potrzebujemy powietrza
  3. Ogień jest potrzebny
  4. Ostrożnie z ogniem
  5. Robimy wulkan
  • Poznajemy pozytywne i negatywne skutki oddziaływania powietrza.
  • Doskonalimy umiejętność wycinania po linii prostej.
  • Poznajemy sposoby wykorzystania powietrza.
  • Utrwalamy poznane litery.
  • Doskonalimy umiejętność wykonywania działań na liczbach.
  • Poznajemy zastosowanie wiatraków.
  • Poszerzamy słownictwo o wyrażenia: „elektrownia wiatrowa”, „odnawialne źródło energii”.
  • Poznajemy żywioł ognia.
  • Doskonalimy umiejętność dodawania i odejmowania.

Tydzień III

  1. Odkrywcy to my
  2. Pojazdy wokół nas
  3. Polecimy w świat
  4. Morska wyprawa
  5. Mapa naszej podróży
  • Poznajemy wygląd globusa.
  • Poznajemy literę małą i wielką r, R.
  • Poznajemy cyfrę 7.
  • Doskonalimy umiejętność liczenia w zakresie 7.
  • Utrwalamy nazwy kolorów.
  • poznajemy charakterystyczne miejsca kraju

Tydzień IV

  1. Będziemy podróżnikami
  2. Podróżnicze ciekawostki
  3. Wyprawa na biegun
  4. Zwierzęta, które lubią mróz
  5. Odkrywamy ciepłe kraje
  • Ćwiczymy dodawanie w zakresie 7.
  • Poznajemy cechy charakterystyczne poszczególnych kontynentów.
  • Poznajemy małą i wielką literę g, G.
  • Poznajemy pojęcia: „bieguny”, „Antarktyda”, „Arktyka”.
  • Rozwijamy umiejętność układania zadań do sytuacji na obrazku.
  • Ćwiczymy dodawanie i odejmowanie w zakresie 7.
  • Pracujemy z globusem i mapą.
  • Poznajemy zwierzęta żyjące w ciepłym klimacie.
  • Poznajemy wybrane owoce za pomocą zmysłu smaku.
  • Utrwalamy literę g, G.