obraz bałwan

Grupa – 5 latki „ŻUCZKI” – STYCZEŃ 2021

Tematyka wiodąca:

  1. Zwierzęta zimą.
  2. Zabawy na śniegu.
  3. Dzień Babci i Dziadka.
  4. Podróże po kontynentach – Afryka.

Cele edukacyjne:

  • Organizowanie sytuacji sprzyjających budowaniu dziecięcych systemów wartości. Poznanie znaczenia słowa TOLERANCJA.
  • Wzmacnianie poczucia własnej wartości. odnajdywanie swojego miejsca w grupie, wzmacnianie poczucia jedności z wszystkim dziećmi.
  • Przestrzeganie przyjętych zasad. Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i w parach, kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy.
  • Utrwalanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
  • Utrwalanie zasad bezpiecznej zabawy na terenie sali oraz na terenie ogrodu przedszkolnego.
  • Zachęcanie do wypowiadania się na wybrane tematy. Budzenie ciekawości poznawczej. Rozwijanie słownictwa.
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem tekstu literackiego.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowej. Kształtowanie orientacji w przestrzeni. Utrwalanie umiejętności określania prawej i lewej strony.
  • Prezentacja przygotowanych strojów karnawałowych, czerpanie radości z zabawy podczas balu karnawałowego.
  • Oswajanie z występem solo przed kolegami z grupy.
  • Przygotowanie tańców, wierszy i piosenek z okazji Dnia Babci i Dziadka, przygotowanie nagrań umiejętności tanecznych i wokalnych oraz wykonanie prezentów dla dziadków. Budowanie więzi rodzinnych oraz szacunku wobec osób starszych.
  • Usprawnianie małej motoryki. Ćwiczenia dużych partii mięśniowych.
  • Zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 7. Utrwalanie umiejętności przeliczania przedmiotów.
  • Zapoznanie z obrazem graficznym liter : S, N, B . Odnajdywanie wyrazów zaczynających się na poznane litery. Utrwalenie wcześniej poznanych samogłosek i spółgłosek.
  • Poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zjawisk atmosferycznych typowych dla poszczególnych pór roku.
  • Poznanie sposobów pomocy zwierzętom i ptakom podczas zimy.
  • Poznanie sportów zimowych. Zachęcanie do zdrowego stylu życia. Utrwalanie umiejętności dopasowania ubioru do pogody.