Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej dla grupy Muszek
na miesiąc styczeń
Tematy tygodnia:
Tydzień I ZWIERZĘTA ZIMĄ
Tydzień II MOJA RODZINA
Tydzień III DZIEŃ BABCI I DZIADKA
Tydzień IV KARNAWAŁ
ZWIERZĘTA ZIMĄ
Cele ogólne:
-poszerzanie wiadomości nt. ptaków
-kształtowanie pamięci odtwórczej
-rozumienie konieczności dokarmiania ptaków zimą
-zachęcanie do prowadzenia obserwacji ptaków
-rozwijanie umiejętności plastycznych tj. kolorowania
-zapoznanie z wyglądem niektórych ptaków
– budzenie zainteresowań otaczającą przyrodą, kształcenie umiejętności poprawnej, wyrazistej wypowiedzi
MOJA RODZINA
Cele ogólne:
– wdrażanie do wyrazistej, poprawnej wypowiedzi -zachęcanie do serdecznych zachowań wobec bliskich osób
– wypowiadanie się na temat osób bliskich, mieszkających w jednym domu
-samodzielne organizowanie sobie zabawy
-rozwijanie koordynacji wzrokowo –ruchowej
– poszerzanie umiejętności wokalnych
-rozwijanie poczucia rytmu i koordynacji wzrokowo-ruchowej
– wzmacnianie więzi z babcią i dziadkiem
– zapoznanie z bajką „Czerwony Kapturek”- teatrzyk dla dzieci
-rozwijanie logicznego myślenia
-doskonalenie pamięci odtwórczej
DZIEŃ BABCI I DZIADKA
Cele ogólne:
– wzmacnianie więzi rodzinnych
-zachęcanie do przygotowywania niespodzianek dla najbliższych
-rozwijani umiejętności kolorowania
– rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu u dzieci, rozwijanie pamięci u dzieci
– wzbogacenie i utrwalenie języka literackiego w toku uczenia się wiersza na pamięć i piosenek
-zachęcanie do sprzątania w kącikach zabaw w celu przygotowania sali na przyjęcie gości
– kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków poprzez radosne, wspólne przeżywanie ich święta
KARNAWAŁ
Cele ogólne:
-kształcenie koncentracji uwagi
– rozwijanie samodzielności
-zachęcanie do naśladownictwa
-kształcenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie
1 – 2, zachęcanie do pojedynczego wypowiadania się i słuchania innych
-rozwijanie motoryki małej
-zachęcanie do zabaw zgodnych z zainteresowaniami
– dobieranie w pary wstążek w czterech podstawowych barwach, ale w różnych odcieniach (czerwone, żółte, zielone, niebieskie)
– kształcenie umiejętności odpowiedniej reakcji na tempo w muzyce, rozwijanie słuchu muzycznego
– podejmowanie prób samodzielnego wybierania materiałów, elementów dekoracyjnych do wykonania maski
– zapoznanie z utworem „OWOCOWY KARNAWAŁ”