obraz liście

TEMATY KOMPLEKSOWE 

1.Deszcz, deszcz, deszcz….

2.Gdy robi się chłodniej.

3.Przygotowania zwierząt do zimy.

4.Czyste przedszkolaki.

 

CELE OGÓLNE

 

Ad 1. , Ad 2., Ad4.

  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.
  • Rozpoznawanie zjawisk pogodowych tj.: wichura , deszcz , ulewa.
  • Rozwijanie orientacji w schemacie ciała.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Dostrzeganie i kontynuowanie regularności rytmów.
  • Dobieranie elementów w pary.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania. 
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie.
  • Kształtowanie nawyku sprzątania po sobie .
  • Rozmowa z dziećmi nt. odpowiedniego ubioru  , dostosowanego do pogody.
  • Operowanie pojęciami : mniej , więcej, takie samo.
  • Utrwalanie nawyku mycia rąk po wyjściu z toalety, po przyjściu z podwórka i przed posiłkiem. 

Ad 3.

  • Poznanie zwierząt  zapadających w sen zimowy.
  • Poznanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą.
  • Utrwalanie dzieciom odpowiedniego ubioru do pogody.
  • Poznanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego , rozpoznawanie dźwięków niskich, wysokich, głośnych, cichych.
  • Ćwiczenia manualne paluszków i dłoni poprzez różne techniki plastyczne.
  • Rozwijanie kreatywności myślenia u dzieci .
  • Utrwalanie scenariuszu na Pasowanie na Przedszkolaka.
  • Utrwalanie prawidłowego chodzenia w parach, gęsiego.
  • Ćwiczenie pamięci ii koncentracji.