TEMATY KOMPLEKSOWE
1.Deszcz, deszcz, deszcz….
2.Gdy robi się chłodniej.
3.Przygotowania zwierząt do zimy.
4.Czyste przedszkolaki.
CELE OGÓLNE
Ad 1. , Ad 2., Ad4.
- Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.
- Rozpoznawanie zjawisk pogodowych tj.: wichura , deszcz , ulewa.
- Rozwijanie orientacji w schemacie ciała.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Dostrzeganie i kontynuowanie regularności rytmów.
- Dobieranie elementów w pary.
- Wdrażanie do uważnego słuchania.
- Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie.
- Kształtowanie nawyku sprzątania po sobie .
- Rozmowa z dziećmi nt. odpowiedniego ubioru , dostosowanego do pogody.
- Operowanie pojęciami : mniej , więcej, takie samo.
- Utrwalanie nawyku mycia rąk po wyjściu z toalety, po przyjściu z podwórka i przed posiłkiem.
Ad 3.
- Poznanie zwierząt zapadających w sen zimowy.
- Poznanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą.
- Utrwalanie dzieciom odpowiedniego ubioru do pogody.
- Poznanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego , rozpoznawanie dźwięków niskich, wysokich, głośnych, cichych.
- Ćwiczenia manualne paluszków i dłoni poprzez różne techniki plastyczne.
- Rozwijanie kreatywności myślenia u dzieci .
- Utrwalanie scenariuszu na Pasowanie na Przedszkolaka.
- Utrwalanie prawidłowego chodzenia w parach, gęsiego.
- Ćwiczenie pamięci ii koncentracji.